Hoe groot is uw ego?

Schrijft u reclame- of webtekst voor uzélf? Of voor uw klánt? Veel bedrijven verliezen de lezer uit het oog. 3 Tips om dit te voorkomen.

 

Tip 1: Wie geeft u het eerste woord?

Voorkom de egovalkuil (overtuigendeteksten.nl)

Kijk eens naar uw openingszin: begint die met ‘we’ of uw bedrijfsnaam? Herschrijf de zin dan vanuit de lezer. Maak hem nieuwsgierig; stel bijvoorbeeld een vraag.

 

Tip 2: Doe de nou-entest

Veel details die u als verkoper belangrijk vindt, boeien de lezer niet. Welke? Vraag u bij elk detail letterlijk af: nou en, wat heeft de lezer daaraan? Levert het detail de klant een voordeel op? Vermeld dat voordeel dan! Is er geen voordeel? Laat het dan weg.

 

3 Tips zetten uw klant centraal (Overtuigendeteksten.nl)Tip 3: Doe de Egotest

 Tel heel simpel het aantal keer ‘u’ en ‘uw’ in de tekst. En daarna het aantal keer ‘we’, ‘ons’, ‘onze’ en uw bedrijfsnaam. Is dit aantal meer dan ‘u’, herschrijf dan uw tekst. Net zo lang, tot de verhouding minstens 50% is. 

 

Lastig om zelf te tellen? Láát de egotest voor u doen. Doe de scan >>

(Let op: de scan herkent uw bedrijfsnaam niet, tel die handmatig mee bij de ‘ons’-score)

 

Vindt u het moeilijk deze tips zelf toe te passen? Partners in tekst helpt u graag.

.