Tekst voor website: trend met traditie?

‘Ik ben bang mijn identiteit te verliezen door speciaal tekst voor de website te laten schrijven’, zei een zakenrelatie onlangs. Herkenbaar?

 

Maakt Google de dienst uit bij tekst voor uw website?

Bovengenoemde ondernemer zag het schrijven van tekst voor ‘n website als een soort hype, een trend. Eentje waarbij Google voorschrijft hoe het moet. En waarbij zijn eigen verhaal onbelangrijk leek. Een begrijpelijk, maar groot misverstand!

 

Killing: alleen oog voor ‘Google’

Er zijn inderdaad mensen die schrijven van tekst voor ‘n website als doel op zich maken. Die zetten trefwoorden centraal en inhoudsloze teksten online. Reuze interessant voor uw webstatistieken, killing voor het bereiken van echte mensen. En de argeloze opdrachtgever denkt: ‘Het zal wel zo moeten’… Vergelijk onderstaande 2 pagina’s eens en vraag uzelf af: ‘Zou ik hier kopen?’

Neem uw klant serieus

Bovenstaande pagina’s scoorden prima in Google, maar trokken nauwelijks klanten. Reden? Lezers voelden zich niet serieus genomen door zo’n informatieloze pagina. En als u uw lezers al niet serieus neemt, waarom zouden zij ú dan serieus nemen? Conclusie: tekst voor ‘n website schrijven is kansloos als u dit als trend ziet, als doel op zich.

 

Trefwoord als hulpmiddel bij tekst voor website

Gaat u met schrijven van tekst voor websites om als een soort traditie? Laat u net als in uw verkoopgesprek uw identiteit zien? Dan blijft u bij u zelf, bij uw eigen kracht. Gebruikt u daarbij trendy hulpmiddeltjes, zoals trefwoorden (zoekwoorden)? Dan ontdekken gewoon meer mensen uw kracht. Zo simpel werkt het.

 

Samengevat: schrijven van tekst voor websites is een traditie met trendy trekjes!

Meer weten over het schrijven van tekst voor websites?

Lees de blogs:

 Of vraag Partners in tekst om advies of hulp.