‘Ik ben bang mijn identiteit te verliezen door speciaal tekst voor de website te laten schrijven’, zei een zakenrelatie onlangs. Herkenbaar?
Maakt Google de dienst uit bij tekst voor jouw website?
Bovengenoemde ondernemer zag het schrijven van tekst voor ’n website als een soort hype, een trend. Eentje waarbij Google voorschrijft hoe het moet. En waarbij zijn eigen verhaal onbelangrijk leek. Een begrijpelijk, maar groot misverstand!
Killing: alleen oog voor ‘Google’
Er zijn inderdaad mensen die schrijven van tekst voor een website als doel op zich maken. Die zetten trefwoorden centraal en inhoudsloze teksten online. Reuze interessant voor je webstatistieken, killing voor het bereiken van echte mensen. En de argeloze opdrachtgever denkt: ‘Het zal wel zo moeten’… Vergelijk onderstaande 2 pagina’s eens en vraag jezelf af: ‘Zou ik hier kopen?’
Neem je klant serieus
Bovenstaande pagina’s scoorden prima in Google, maar trokken nauwelijks klanten. Reden? Lezers voelden zich niet serieus genomen door zo’n informatieloze pagina. En als jij je lezers al niet serieus neemt, waarom zouden zij jou dan serieus nemen? Conclusie: tekst voor een website schrijven is kansloos als je dit als trend ziet, als doel op zich.
Trefwoord als hulpmiddel bij tekst voor website
Ga je met schrijven van tekst voor websites om als een soort traditie? Laat je net als in jouw verkoopgesprek jouw identiteit zien? Dan blijf je bij jezelf, bij je eigen kracht. Gebruik je daarbij trendy hulpmiddeltjes, zoals trefwoorden (zoekwoorden)? Dan ontdekken gewoon meer mensen jouw kracht. Zo simpel werkt het.
Samengevat: schrijven van tekst voor websites is een traditie met trendy trekjes!
Meer weten over het schrijven van tekst voor websites? Lees de blogs:
Of vraag Partners in tekst om advies of hulp.