Leerlingen van groep 7/8 van basisschool De Vonder kregen eerste week oktober van ons les in ondernemen. Dit vanwege de KvK Dag van de Ondernemer voor de Klas. Resultaat? Veel publiciteit!
‘Hoeveel verdien jij’?
Voor de derde keer in vier jaar tijd vertelde eigenaresse Loes Grooters in de hoogste groep van een basisschool over het runnen van een eigen zaak. Voor het eerste vroegen de kinderen nu eens niet hoeveel zij verdiende…
Lees meer over dit levendige lesuurtje >>
Zelf gezorgd voor aandacht in de media vooraf
Voor de tijd hadden we de lokale en regionale kranten, omroepen en andere media in de omgeving al een persbericht gestuurd. De website van Hengelo’s Weekblad publiceerde dit bericht in z’n geheel.
Ook het regionale dagblad, de TC Tubantia, besteedde in editie Borne op 2 oktober al aandacht aan de ondernemersles.
Het nut van úw naam in de krant
Voor Partners in tekst bood de les publiciteitskansen. Ook u adviseren we vaker in de media van u te laten horen. Interessant voor bestaande én nieuwe klanten. Bestaande klanten krijgen zo een goede indruk en voelen zich bevestigd in uw keuze: zij werken samen met een bedrijf dat positief in de krant staat. En nieuwe bedrijven weten u zo makkelijker te vinden en hebben meteen al een goede eerste indruk.
Jaren later herinneren mensen uw krantenbericht nog
Besef: publiciteit nú kan nog wel 1 tot 2 jaar later effect hebben! Mensen onthouden vaak prima wat ze in de krant lezen over ondernemers uit de buurt (of verder). Dat hebben wij al heel vaak gemerkt.
Wilt u ook scoren in de pers, maar weet u niet hoe? Volg dan de korte workshop persberichten opstellen.