Met Pinksteren overkwam het ons weer. Na een bezoek aan Ootmarsum, hét terrassen- en toeristendorp van Twente, wilden we nagenieten op een terras. Maar onze komst leek niet gewaardeerd…

Waardeert de horeca haar klanten?

Bij het eerste terras kwam geen bediening. Binnen bestellen kon ook niet, we kregen te horen: ‘Er komt vanzelf iemand bij u’. Niet dus. Bij het tweede terras lagen de restjes van de vorige gasten nog op tafel. Een ober haalde ze zonder iets te zeggen weg en bleef ook zelf weg. Na een tijdje vroeg een ander of we al werden geholpen. De bestelling bracht hij vervolgens in twee delen: eerst het gebak en toen dit op was, de koffie…

Een betere wereld begint… bij gastvriendelijkheid

Kort daarna waren we bij Stravinsky (Hengelo). Een ober serveerde tijdens de staande receptie hapjes. Wij eten echter geen vlees en sloegen dus af. Daarop bracht de ober een vleesloze lekkernij. Bij de volgende ronde had hij dit zelfs al speciaal bij zich. Door zijn aandacht liet hij zien ons te waarderen.

Duim

Waardeer die gastvriendelijkheid

Gastvriendelijkheid zit in die heel kleine, eigenlijk heel gewone dingen. Die zien we veel te weinig. Maar àls iemand ze laat zien, verdient hij onze waardering, zoals de ober bij Stravinsky.

Aandacht.nl voor gewaardeerde gastvriendelijkheid

Aandacht.nl, een nieuw initiatief, geeft nu ruimte om die gastvriendelijkheid in woorden te waarderen. Want wie gewaardeerd wordt, groeit. Wilt u gewaardeerd worden? Of waardering onder woorden brengen? Ga naar Aandacht.nl.

MENU