Reclamemakers zijn net mensen. En mensen maken fouten. Sommige taalfouten van reclamemakers leveren een compleet andere betekenis op…

Om de aandacht hiervoor te vragen vinden er verkiezingen plaats. Nee, de reclamemakers sturen niet zelf hun fout in; dat mag het grote publiek doen. En raad eens? Dat gebeurt volop.

Winnaar met communicatieblunder

Zo werd er al eens een communicatieblundersverkiezing gehouden. De grootste blunder die hieruit naar voren kwam? Van drogisterijketen Kruitvat, pardon Kruidvat. Reclamemakers promoten  een zeepdispenser van Dettol die precies het tegenovergestelde doet van wat het zou móéten doen…: ‘Helpt de bestrijding van bacteriën tegen te gaan.’

Meer blunders, meer lachenBoekje met taalblunders

Wilt u zich bescheuren bij meer van dit soort vermakelijke fouten? Bestel dan het boekje Tampasta en nazi goreng, spel- en taalfouten in professionele communicatie’.

Pietlutten winnen met fout spatiegebruik

Woorden die aan elkaar geschreven moeten, bestaan vaak ook los van elkaar. Maar… ze krijgen dan een heel andere betekenis. Wat te denken van Na schoolse opvang van start (Hengelo Journaal). Benieuwd hoe schools die opvang dan is… De verkiezing van fout spatiegebruik levert elk jaar ook prachtige resultaten op.

Lees meer over verkeerd spatiegebruik en de jaarlijkse verkiezing. Of ga naar de verzameling humoristische missers en filmpjes, bij humor in de taal.

MENU