VehGro Import & Groothandel

, ,

Een reclamebureau had voor deze biologische groothandel een magazine opgemaakt. Maar … de teksten die zij van de opdrachtgever hadden ontvangen, waren te saai, te onaantrekkelijk en niet klantgericht geschreven. Aan ons de eer om de overtuigingskracht toe te voegen.

Onze rol: logischer opbouw, meer doelgericht

Voor deze opdracht begonnen we helemaal bij nul:

  1. magazine compleet opnieuw indelen in een logischer paginavolgorde
    – onderwerpen bij elkaar zetten die bij elkaar hoorden
    – informatie die voor een kleinere doelgroep relevant is, naar achteren verplaatsen
    – onderwerpen opsplitsen die niet bij elkaar hoorden
  2. alle paginakoppen aantrekkelijker herschrijven
  3. elk alinea aantrekkelijk tussenkopje geven
  4. de lezer centraal zetten in de tekst met ‘u’ in plaats van ‘informatief schrijven’
  5. neutrale informatie vertalen naar voordelen voor de afnemers

Van medewerkerspagina naar persoonlijk verhaal

Een van de eerste pagina’s was in het oude magazine een soort voorwoord, maar ging wat betreft inhoud over hoe leuk 1 medewerker en de directeur het werk vonden; niet relevant voor een potentiële winkelketen die overweegt de producten af te nemen.

Dit trokken we dus uit elkaar: het voorwoord werd een pakkend en persoonlijk verhaal over hoe de (on)gezondheid van de oprichter de drive vormt voor het bedrijf en zijn producten. De medewerkersinformatie lieten we vervallen.

Aantrekkelijke paginakoppen

Een paginatitel als ‘kwaliteit’ werd ‘Uw zekerheid voor kwaliteit’. De pagina ‘bulk’ werd ‘Groot en scherp inkopen?’ En de pagina ‘Private label’? Die kreeg de triggerende titel: ‘Start uw eigen merk’

Zo bouwden we het hele magazine op met als uitgangspunt: winkeliers als potentiële afnemers. De opdrachtgever was zo tevreden dat deze daarna ook webtekst door ons liet herschrijven.

Bekijk hier het complete magazine.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

15 april 2022

MENU