De opdrachtgever biedt HRM-software en wilde hiervoor een nieuwe, overtuigende website publiceren. Daarin zitten talloze modules die elk hun eigen doelgroep en voordelen hebben. De opdrachtgever leverde op eigen initiatief per module/webpagina informatie aan volgens de SPIN-methode: Situation, problem, implications (mogelijke gevolgen als je het probleem niet oplost), need (oplossing).
Onze rol: highlights filteren
De nieuwe website bestond uit vaste tekstblokken, opsommingen en opbouw; aan ons de eer om alle informatie zo eruit te filteren en compact te maken, dat die daarin paste. Wat dat betekende? Vooral de kern eruit halen en die verpakken in sterke woorden. Tussendoor stemden we hier en daar nog wat details af met de opdrachtgever. Dat verliep allemaal supersoepel en prettig.
Oók onze rol: Seo-advies
Oorspronkelijk wilde de opdrachtgever ook dat de pagina’s het goed zouden doen in Google. Seo dus (search engine optimization/zoekmachine-optimalisatie). Maar … de pagina’s moesten de titel hebben van de module. En dat zijn niet bepaald zoekwoorden. Ook was de gewenste tekstlengte per pagina zo beperkt, dat dit de kans om gevonden te worden, sterk verkleinde.
Ons advies daarom? Zoekwoorden loslaten en de inhoud van de modules sterk weergeven. En de vindbaarheid losten we op door blógs in te zetten; mét zoekwoorden natuurlijk. Check hier het resultaat: de website van Visma Verzuim.